Siteler Analizi

Siteler Analizi

Bisiklet şeritleri, başka bir geçiş metaforunu, siyasette üçüncü bir demiryolu karıştırmak için. 



Her yerde onlar hakkında kavgalar var; Kanada, Toronto'da yaşadığım yer olan yüzlerce kişi, bir bisiklet şeridini kaldırmak için geç baştankara belediye başkanını protesto etmek için geldi ve şimdi onun yerine başka biriyle değiştirmeye çalışıyoruz. 


Ve biz kesinlikle yalnız değiliz; Wall Street Journal'dan Scott Calvert, bu kavgaların her yerde olduğunu, herhangi bir yerde bir bisiklet şeridi olduğunu, bir bisiklet patlaması olduğunu yazıyor.

Bikelash yeni bir fenomen değildir; bu konuda bir video bile var. Baltimore'da, iki yıl önce kurulan bir bisiklet şeridini sökmek için savaşıyorlar, insanlar "Onu geri koy!"

Baltimore neredeyse yalnız değil. Philadelphia'dan Seattle'a, Boulder'dan Brooklyn'e benzer kavgalar çıktı. Söz konusu olduğunda, bisikletçileri siteler analizi hareket halindeki taşıtlardan ayırmak için park edilmiş araba veya direk gibi engeller kullanan bisiklet şeritleri korunmaktadır. 

Bu tür şeritlerin oluşturulması, genellikle insanların günlük hayatlarını etkileyen değişiklikler için park veya şerit kullanımını ortadan kaldırmayı gerektirir.


Bisiklet şeritlerini kurmak için en büyük nedenlerden birinin güvenlik olduğunu not eder; Bisiklet kazalarında bisiklet kazalarında sadece yüzde 3, yollarda yüzde 61 ile karşılaştırıldığında. Otomobillerden ayıran bisikletçiler işe yarıyor.

Bisiklet şeritlerinin ana itirazları, aksi takdirde arabaları taşımak veya depolamak için kullanılabilecekleri alan ayırmak gibi görünmektedir. Ve bu sürücüler öfkelendiklerinde yüksek sesle geliyorlar; Boulder, Colorado'da, bir bisiklet şeridi sadece üç ay sonra sökülmüştür. Ve bu hafta çarpışmaları yüzde 38 oranında azalttıktan sonra.

Wall Street Journal gönderisindeki yorumları okumak istemiyorsunuz, beşinci bir sayı ile Bikelash Bingo. Bu hikayeler sonsuzdur. Seattle'da, bir kar fırtınası sırasında karayolu üzerinde bir kamyon çarptı sonra, gazete yol kapasitesini azaltmak için, evet, bisiklet şeritleri, suçladı.

Londra'da, Lordlar Evi üyeleri son zamanlarda ayrı bisiklet şeritlerinin tıkanıklığa neden olduğunu ve kirliliği daha da kötüleştirdiğini iddia etti. Guardian'da yer alan, Londra Bisiklet Kampanyası'ndan Fran Graham şunları söyledi:

Londra’daki tıkanıklığın gerçek sebebi gereksiz araba yolculuklarıdır - Londra sakinleri tarafından yapılan tüm araba gezilerinin üçte birinden siteler analizi fazlası 2 km'den daha azdır. Yollarımızın yolun kilitlenmesini engellemek için, daha fazla insanın yürümeyi ve bisiklete binmeyi seçmemiz gerekiyor. Bunu yapmanın kanıtlanmış bir yolu da daha fazla fiziksel korumalı çevrim şeridi oluşturmak.

Ve aslında, istatistikler, döngü süper otoyollarının tıkanıklığı azalttığını göstermektedir.


Yaşadığım Toronto'da, aynı hikaye; Daha az insan sürüyor, daha çok toplu taşıma, yürüyüş ya da bisiklete biniyor. Yine de, arabadaki ve anlık bisiklet patlaması nedeniyle, bisiklet ve yaya altyapısının iyileştirilmesi imkânsız.

Wall Street Journal'daki Calvert'ın makalesi derinden bunalıcı. Çünkü, birkaç yıl önce anlatılan ilerlemenin 3. aşamasına geçtiğimizi düşündüm:

Yaya ve Bisiklet Profesyonelleri Derneği'nden Kel Keller'e göre, bisiklet yarışı, yeni bir düşünce ya da kavramın 1) alay konusu olduğu toplumsal değişimin üç aşamasından geçtiğimizi belirtiyor; 2) şiddetle karşı çıktı ve 3) yavaş yavaş kabul etti. Keller ayrıca, bu yayda dördüncü bir aşama olduğunu, bir harekete alay eden ya da karşı çıkanlar, başından beri harika bir fikir olduğunu düşündüklerini söylediler.

Kim tereyağı, süt ve yumurtaya ihtiyacı var?


Her gün yemeklerde vegan olmak bir şeydir, ancak süt, yumurta ve tereyağı olmadan nasıl pişirileceğini öğrenmek başka bir zorluktur. Amerika'nın Test Mutfağı'ndaki zeki insanlar sayesinde, detay odaklı "Vegan for Everybody" yemek kitabı, vegan ev pişirme alanına giriyor ve bunun imkansız olmadığını kanıtlıyor. Birkaç temel kavramı kavradıktan sonra, geleneksel meslektaşlarına rakip olan, hatta rakip olan ürünleri fırlatacaksınız. Her şey birkaç temel bileşenle başlar.

Hindistan cevizi yağını vegan tereyağı olarak düşünün. Her ikisi de oda sıcaklığında katı kalan doymuş yağlardır ve bu da onları çok yönlü hale getirir. Yemek kitabı yazarları şunları yazdı:

"Yaklaşık yüzde 16 ila 18 su olan tereyağından farklı olarak, hindistancevizi yağı yüzde 100 yağlıdır, un granülleri sıvıyla buluştuğunda ve unlu siteler analizi mamulleri çiğnemekle sonuçlanan un granüllerini yağ, sınırlı glüten gelişimi ile yağlar. Hazır, bisküvi ve ihale pasta kabuk. "

Bu bir sürpriz olabilir: geleneksel şeker kamışı şekeri, bazen işlendiği ve ağartıldığı hayvan kemik kömüründen dolayı vegan değildir. Güvende olmanın tek yolu, hiç bu şekilde işlenmemiş organik şeker almaktır. Bazen organik şekerler normal şekere göre daha kaba bir kıvama sahiptir, ancak bu genellikle fırınlanmış ürünler üzerinde herhangi bir etkiye sahip değildir. Eğer endişeliysen, her zaman bir karıştırıcıda bir girdap verebilirsin.

Yorumlar