Boyama Kitapları

Boyama Kitapları

Uzun yıllar boyunca gizlilik-düşmanca operasyonda, Facebook çok hassas veriler için bile büyük bir iştahı olduğunu gösterdi. Ve GSYİH bunu körleştirmiş gibi görünmüyor.



Unutmayalım, yüz tanıma, düzenleme müdahalesi sayesinde AB'de kapanan bir platform özelliğiydi. 


Yine de burada Facebook artık uluslararası kullanıcılar için bu hassas biyometrik verileri işlemek için GDPR'yi bir yol olarak kullanmaya çalışıyor - bireysel kullanıcıları rıza anında birkaç “özellik avantajı” sınayarak onaylamaya zorlayarak.

Kıdemli veri koruma ve gizlilik danışmanı, Pat Walshe, etkilenmez.

“Hassas veri aracı başka bir veri yakalayıcısı gibi görünüyor,” diyor bize Facebook'un en son “GSYİH değişimini” gözden geçiriyor. “Incelik dikkat edin. “Veri paylaşımı” nı, FB'nin “özellikleri ve ürünleri kişiselleştirmek için” verilerini boyama kitapları kullanmasıyla birleştirir. Mevcut hassas bilgilerden, bu tür hassas veriler için rıza göstermesi yeterli değildir ve aynı zamanda, anlaşmanın daha geniş anlamlarını anlayabileceği açıktır.

“Instagram reklamlar görünecek mi demek? WhatsApp vb? Varsayılan, "inceleme ve göz önünde bulundur" yerine "kabul et" olarak da ayarlanmıştır. Bu, bahsettiğimiz gerçekten hassas bir veri. ”


“Yüz tanıma önerileri çok kötü” diye devam ediyor. “İkinci imge - korkuyu manipüle etmek ve durdurmak için bir örnek kullanıyor…“ sizi koruyamayız ”.

“Ayrıca, seçenekler ve varsayılanlar [GDPR] ile uyumlu değildir. Veri korumaya göre tasarım ve standart veya Madde 32'ye göre… Madde 25: Yüz tanıma konusunda hayır dersem, diğer kullanıcıların beni etiketlemeye devam edip edemeyeceği belirsizdir.”

Tabii ki, Facebook kullanıcıları sadece selfies değil, grup fotoğraflarını yüklemeye devam edecekler. Daha az net olan şey, Facebook'un yüz tanıma özelliğine izin vermediği (ve / veya hiçbir zaman verme şansı bile olmayan) bu fotoğrafların diğer insanların yüzlerini işleyip işleyemeyeceği.

Ürününün kullanıcısı bile olmayabilir.

Bunu gerçekten yapacak olan öneriler var. Ama eğer yaparsa kanunu çiğniyor olacak.


Zuckerberg’in Kongre'ye gölge profillerini bilmemesi iddialarına rağmen Facebook zaten kullanıcı olmayanları gösteriyor. Yani risk açıktır.

Verilerinin işlenmemesi için kullanıcı olmayan "ayarlar ve kontroller" veremez. Bu yüzden zaten onların gizliliğini tehlikeye attı - çünkü ilk etapta hiçbir zaman onay almadı.

New Mexico Temsilcisi Ben Lujan, bu noktayı geçen hafta Zuckerberg'in yüzüne yaptı ve bir harekete geçirme çağrısı yaparak değişimi boyama kitapları sona erdi: “Yani, Facebook sayfasının kendi verilerine erişmesi için bir Facebook sayfasına kaydolmak için Facebook sayfasına bile sahip olmayan kişileri yönlendiriyorsunuz … Bunu değiştirmeliyiz ”dedi.

WASHINGTON, DC - 11 Nisan: Facebook kurucu, Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su Mark Zuckerberg Washington, DC'de 11 Nisan 2018 tarihinde Capitol Hill Rayburn House Ofisi Binası'nda House Enerji ve Ticaret Komitesi önünde ifade vermeye hazırlar. Bu, 33 yaşındaki Zuckerberg tarafından düzenlenen Kongre'nin ifadesinin ikinci gününde, 87 milyon Facebook kullanıcısının, Trump kampanyasına bağlı bir İngiliz siyasi danışmanlık firması olan Cambridge Analytica tarafından kişisel bilgilerinin toplandığı bildirildikten sonra. (Fotoğraf Chip Somodevilla / Getty Images)

Ancak, Facebook’un “uyumluluk tepkisi” ni GSYİH’ya bildirdiği gibi, şu ana kadar ortaya koyduğu önlemlerde hiçbir şey, bunu proaktif olarak değiştirmeyi amaçladığını göstermektedir.

Walshe, aynı zamanda - rıza sırasında - yine de, Facebook'un gözden geçirme sürecinin, platformunun sosyal yönlerinin örneklerini nasıl dağıttığını eleştiriyor (örneğin, grupların veya diğer özelliklerin veya ürünlerin önerilmesi için insanların bilgilerini nasıl kullanabileceği gibi). Örneğin, dini bağlantı verilerini paylaşmak için insanları manipüle etmek.

“Toplumsal yön, reklamcılıkta ayrı değil ama birbirinden ayrı değil” diyor ve söz konusu dilin Facebook'un verileri kullandığını da sözlerine ekliyor.

Yine, bu, GSYİH'ya uygunluk gibi kokulardan çok daha fazlasını çekiyor.


“FB'nin yeterince yaptıklarına inanmıyorum,” diye ekliyor Walshe, Facebook'un GSYİH'ya hazırlıklı olma konusundaki görüşünü, çerçevenin uygulamasına ilişkin 25 Mayıs tarihinden önce - Zuckerberg’in Kongre brifingi notlarının şirketin kendisinin sahip olduğuna inandığını ileri sürdüğü gibi - ekliyor. (Ya da belki de ABD’nin Facebook kullanıcılarının daha düşük mahremiyet standartlarına ve diğer kullanıcılara göre daha düşük ücret alacağını Kongre’ye kabul etmek istemediler.)

“Aslında yeterince yapmadıklarını biliyorum. Onların iş modeli mahremiyete karşı çarpıktır - mahremiyet, reklamın ve dolayısıyla kârın yolundadır. Bu yüzden Facebook'un, kullanıcıların ücretsiz bir reklam modeli ve dolayısıyla "gizlilik için boyama kitapları ödeme" yapmaları durumunda ödeme yapmaları için çeşitli önerileri olabileceğini öne sürdü.

“Şeffaflıkta, gitmenin uzun bir yolu var” diye ekliyor Boiten. “Arkadaş önerileri, reklam için profil oluşturma, benzeri düğmelerden ve web piksellerinden toplanan verilerin kullanımı (aynı zamanda“ tüm Facebook verilerinizden tamamen eksik ”) ve newsfeed algoritmasının kendisi tamamen opaktır.”

“En önemli olan şey, FB’nin karar alma süreçlerinin, FB üyelerine tam olarak hangi kontrollerin verildiği değil, GDPR’ye uygun olup olmadığıdır” diye ekliyor.

Yorumlar