Adam Olmuş Çocuklar

Adam Olmuş Çocuklar

Facebook, veri indirme konusunda mevcut AB veri koruma yasasının ruhuna bile uymuyor. 



Konu Erişim İstekleri, bireylere yalnızca gönüllü olarak bir servise yükledikleri bilgileri değil, aynı zamanda şirketin kendileri hakkındaki kişisel bilgilerini talep etme hakkını verir; 


Kişisel verilerin bir tanımını vermek dahil olmak üzere; işlenmesinin nedenleri; ve başka kuruluşlara veya insanlara verilip verilmeyeceği.

Facebook, verilerinizi indirmek isteyip istemediğinizde insanların göz atma geçmişini içermez. Bu, kendi tanımlama kuralları politikasının adam olmuş çocuklar izlediğini onaylar (sosyal eklentiler ve milyonlarca popüler web sitesinde izleme pikselleri gibi) vb) - ayrıca kendi platformunda bilgilerinizin yer aldığı reklamverenlerin tam listesini içermez.

Bunun yerine, bir bekleyişten sonra, sekiz haftalık bir anlık görüntü sunar. Ancak bu iki aylık görünüm bile, kişi başına yüzlerce reklamverene yayılabilir.


Facebook, kullanıcılara kapsamlı bir reklamverenlerin bilgilerine erişebilmelerini sağladıysa, üçüncü taraf şirketlerin sayısı, binlerce kişiye açıkça yayılacaktır. (Bazı durumlarda binlerce muhafazakâr bir tahmin bile olabilir.)

Kullanıcıların, Facebook'un bilerek "Verilerinizi indir" yoluyla açıklamakta başarısız olduğu kullanıcılardan toplanan birçok başka bilgi var. Ve - açık olmak gerekirse - bu da yeni bir sorun değil. Şirketin bu tür talepleri engelleme konusunda çok uzun bir geçmişi var.

AB'de şu anda, İrlanda yasalarında geçenlerde, İngiltere Parlamentosuna verdiği demeçte, GDPR'yi bir kenara bırakmanın bile, bazı ilginç rekabet hukuku meselelerini gündeme getirdiğini belirten bir istisna getirdi.

“Tüm Facebook verileriniz” tam bir çözüm değil ”diyor Boiten. “Facebook'un otomatik tamamlama aramaları için kullandığı bilgileri özlüyor; arkadaş önermek için kullandıkları bilgilerin çoğunu özlüyor; ve tam profil bilgilerini içerdiğine inanmakta zorlanıyorum. ”

“Reklam Konuları” oldukça rasgele ve sindirilmemiş görünüyor ve reklamverenlerin kullanabileceği net kategorileri içermiyor ”diye belirtiyor.


İstediğimizde Facebook bu konuda herkese açık bir yorum yapmayacaktı. Ancak veri indirme konusundaki yaklaşımını GDPR'ye uygun hale getirdiğini ve geri bildirim almak için düzenleyicilerle sunduklarını gözden geçirdiğini söylüyor.

Bu haftanın başlarında, aynı zamanda, teknoloji endüstrisinin geri kalanıyla suçun parmağını işaret ederek bu saldırı hattını yaymaya çalışan, adam olmuş çocuklar gerçekten de, diğer bir çok teknoloji devinin de bir parçası olduğu konusunda endişeli bir blog yazısı çıkardı.

Şirket, avukatlarının hakimlerle saldırabileceğine inansa bile, ahlaki bir savunmanın büyük bir kısmı değildir. (Sonunda şansını beğenmedim; AB’nin en üst mahkemesinin temel haklarını savunmak için güçlü bir kaydı var.)

Çocukları düşünün…
Blog yazısı ne demedi - yine yine de - web'in etrafındaki tüm kullanıcılara ait olmayan izleyicilerin, onların gözetimi üzerinde herhangi bir kontrol sahibi olmalarına ilişkin bir şeydi.

Ve unutmayın, bazı Facebook kullanıcıları olmayan çocuklar olacaktır.


Evet, Facebook kaçınılmaz olarak ebeveynlerin izni olmadan çocukların verilerini izliyor. GSYİH altında bu büyük bir hayır-hayır.

TC’nin Constine’i, Facebook’un GSYİH’nin 13 ila 15 yaş arasındaki kullanıcıların verilerini işlemek için ebeveyn rızasıyla ilgili gereksinimlerine yanıt olarak tasarladığı platform üstü sisteme dair çok iyi bir değerlendirme yapıldı.

“Kullanıcılar sadece Facebook arkadaşlarından birini seçmeli veya bir e-posta adresi girmeli ve o kişinin“ çocuklarının ”hassas bilgileri paylaşması için onay vermesi istenir” diye gözlemledi. “Ama Facebook, ebeveynlerinin veya vasiçlarını gerçekten seçtiğine inanıyor ... [Facebook] Sherman, ebeveyn izni almak için Facebook'un“ ek bilgi toplamak istemediğini ”söylüyor, bu yüzden Facebook, gençlerin kolayca kontrolü geçmesine izin vermekten mutluluk duyuyor. ”

Yine, şirket mümkün olan en düşük düzeyde gösterilmekte - bir başka uygunluk kutusunu kontrol etmek ve her zamanki gibi veri emen işini adam olmuş çocuklar sürdürmek için alaycı bir girişim olarak yorumlanabilir.

Bu uzlaşmazlık göz önünde bulundurulduğunda, icra memurunu getirmek için mahkemelere gelecektir. Değişim, her zaman olduğu gibi bir süreçtir - ve zor bir kazanımdır.

Hildebrandt en azından İnternet iş modellerinin gerçek bir şekilde yeniden işlenmesinin, bir gecede olmasa da, yolda olduğunu ümit ediyor. Ve kavga etmeden olmaz.

“Önümüzdeki yıllarda bütün bu aptal mikro-hedeflemenin yapısı değişecek, iş modelleri yeniden keşfedilecek ve bu da hem reklamverenler, tüketiciler hem de vatandaşlar için faydalı olabilir” diyor. “Umuyoruz ki mevcut piyasa başarısızlığını ve demokratik süreçlerin kökünü kazımaktan kurtulacağız… Hiç kimse geleceği tahmin edemese de, sıkı çalışma gerektirecektir.”

Yorumlar