Adam Olacak Çocuklar

Adam Olacak Çocuklar

Şimdiye kadar yayınlanmış olan diğer önemli değişiklikler arasında, ayarların tek bir ekran üzerinde birleştirilmesi, kafa karıştırıcı kabusun Facebook'un tarihsel olarak kullanıcıların verileri ile neler olup bittiğini kontrol etmek için gezinmesini gerektirdiğini hatırlatmak (şirketin “aldatıcı” gizlilik için 2011 FTC yaptırımını aldığını hatırlatmak) uygulamalar); 



Hangi belirli bir amaç için topladığı bilgileri daha net hale getirmek için T & C'lerini yeniden yayınlamak; ve - son zamanlarda - tüm kullanıcıların (AB kullanıcıları ile başlayarak) kendi verilerinin belirli kullanımlarına (yüz tanıma amacıyla işleme gibi) izin verip vermeyeceklerini sormak üzere yeni bir izin inceleme sürecini açıklar.

TC meslektaşım Josh Constine'nin Facebook'un rıza incelemesi yaklaşımının kusurlarını kesip eleştirel bir görevde daha önce yazdığı gibi, şirket - en azından - GSYİH 'nın yasasının ruhuna uymuyor.


Gerçekten de, Facebook, kullanıcılardan sosyal mühendislik rızalarının uzun süredir devam eden işleyişini terk etmekten (kendi kendinden güçlendirilmiş A / B test reklamı uzmanlığı ile kuşkusuz beslenmekten) patolojik olarak yetersiz adam olacak çocuklar kalmaktadır. “Kullanıcıların, devam etmek için hiçbir direniş göstermeyerek, ancak, değişiklik yapmak istiyorsanız sürtünmeyi sunarak, kullanıcılara esinti sağlamaları için tasarlandığını hissediyor”, sürecin özeti oldu.

Ancak, daha önce belirttiğimiz gibi, gizlilik rıza değildir.


Önceden işaretlenmiş kutulara, yani Facebook'un burada konuşlandırdığı, büyük bir mavi “kabul et ve devam et” düğmesiyle, anemik bir “veri ayarlarını yönet” seçeneğine (örneğin, veri ayarlarını yönetme) karşı bir kenara atmak üzere tasarlandı. Eğer onu görmeyi ve okumayı bile başarabiliyorsanız çok sıkıcı bir iş gibi geliyor) - GSYİH kapsamında geçerli bir rıza teşkil etmeyecek.

Bu, "varsayılan olarak gizlilik" in neye benzediği de bu değil - düzenlemenin bir başka temel ilkesi. Tam tersine, Facebook insanları zıt yapmak için zorluyor: Kişisel bilgilerini daha fazla ver - ve bir dizi kullanım amacını bir araya getirerek neden sorduğunu merak ediyor.

Şirket burada çok riskli.


Basit bir şekilde, kullanıcılardan adil olmayan bir şekilde onay istemek, çünkü bu, manipülatif araç anlamına gelir çünkü serbestçe verilmez. GSYİH altında, hiç bir şekilde onaylanmayacak. Bu yüzden Facebook, rüzgârın ne kadar yakın olduğunu, düzenleyicilerin nasıl tepki vereceğini test etmek için uçabileceğini görüyor.

“Veri konusunun gerçek veya özgür bir seçimi yoksa veya reddetmeksizin rızası olmadan geri çekilemiyorsa, rızanın serbest olarak kabul edilmemesi gerekir”, GSYİH'nın bir önemli bölümünü yürütmektedir.

Şimdi şunu şununla karşılaştır: “İnsanlar isterlerse Facebook'ta olmamayı seçebilirler” - Facebook'un baş yardımcılığı görevlisi Rob Sherman, adam olacak çocuklar gazetecilere hedefe yönelik reklamlara genel olarak katılmamaları nedeniyle gazetecilere ince bir savunma yaptı .

TechCrunch'ın Facebook'u önermek için söylediği veri koruma uzmanları, sadece ruhun değil, yasanın mektubunun yerine getirilmediğini söylüyor. Bazıları bu noktada köreliyordu.

“Ben daha az etkilendim,” dedi hukuk profesörü Mireille Hildebrandt, Facebook'un kullanıcıları hedefledikleri reklamcılığa razı olmak için nasıl kullandığını tartışıyor. “Görünen o ki, hedeflenen reklam için onay istemeye devam edeceklerini ve eğer kabul edilmezse hizmeti reddedeceklerini açıklamışlar. Bu [GDPR] sanatını ihlal ediyor. 7.4 jo resital 43. Yani evet, onlar mahkemeye götürülecekler. ”

Siber güvenlik profesörü Eerke Boiten, “Zuckerberg, T & C'lere kaydolma ve gizlilik seçeneklerini“ onay ”olarak ayarlama kombinasyonunu görüntülemektedir. 


“Bunun FB'nin yaptığı kişisel veri işleme için yeterince açık veya ayrıntılı olduğundan şüphe ediyorum. Gizlilik ayarları için varsayılan ayarlar kesinlikle şu anda "varsayılan olarak gizlilik" sunmamaktadır (GDPR Art 25).

“FB Özel Hedef Kitlelerinin rızasıyla doğru şekilde çalışıp çalışmadıklarından da şüphem var. FB, bu süreçte (bir reklamverenin bildiği bir e-posta adresiyle) küçük bir kişisel bilgi bulup saklar ve veri koruma yasal hakkını reklamverenler için değiştirmeyi amaçlar. Bu bilgiyi gelecekteki profiller için kullanmıyorlar mı? ”

Facebook'un Özel Kitleler özelliğinin yasal gerekçesiyle bu ufak tefek röportaj - reklamverenlerin kendi kullanıcı tabanındaki herhangi bir adam olacak çocuklar eşleşmeyi bulmak için iletişim listelerini karma formda yüklemesine olanak tanıyan bir ürün (böylece bu insanlar Facebook platformunda reklamlarla hedeflenebilir) sorunlu görünüyor.

Burada şirket, yasal şartlarda bir değişiklik talep etmeye çalışacak gibi görünüyor, bu da reklamverenlerin veri denetleyicisi olduklarını (ve yalnızca bir veri işlemcisi olduğunu) bildirmelerini istedikleri yeni terimlerle ortaya çıkıyor. Böylelikle, kullanıcı verilerini müşterileri üzerinde işlemeye izin vermenin sorumluluğunu daha büyük bir pay almayı amaçlıyoruz.

Bununla birlikte, bu tür yasal tespitler basit bir sözleşme şartları meselesi değildir. Verilerin nasıl işlendiğine ilişkin kararları kimin aldığı gerçeğine dayanır. Ve bu durumda - diğer uzmanların da işaret ettiği gibi - Facebook kişisel verileri yükleyen tüm reklamverenlerle ortak denetleyici olarak sınıflandırılacaktı.

Yorumlar