Yürüyen Merdiven

Yürüyen Merdiven

Mezuniyet töreni, ilk romantik büyülü gücü onu kralın sarayının tehlikeli entrikasına çeken ortak bir kız olan ilk romancı Victoria Aveyard'ın süslü onyedi yaşındaki Mare masalı seçilimiyle tanışır. 



Gücü onu kurtaracak mı, yoksa onu mahkûm edecek mi?


Mare Barrow'un dünyası kanla bölünmüştür - ortak olan Kırmızı kan, süper insanlık yetenekleri olan gümüş kanlı seçkinlere hizmet eder. Mare fakir, kırsal bir kasabada bir hırsız olarak kazınan bir Kırmızı, kaderin bükülmesi onu Gümüş mahkemesinin önüne atana kadar. Kral, prensler ve tüm asiller önce, kendi yeteneğine sahip olduğunu keşfeder.

Bu imkânsızlığı örtbas etmek için, kral onu kayıp bir Gümüş prenses rolü oynamaya zorluyor ve onu kendi oğullarından birine karşı koruyor. Mare Gümüş dünyasına doğru ilerledikçe, her şeyi riske atıyor ve kalbi imkansız bir yönde onu çektiği gibi Scarlet Guard'a - büyüyen Kırmızı isyana - yardım etmek için yeni pozisyonunu kullanıyor. Yanlış bir hamle ölümüne neden olabilir ancak oynadığı tehlikeli oyunda tek kesinlik ihanettir.

Kızıl Kraliçe başladığımda oldukça kuşkuluydum. 


Bu konuda son derece karışık şeyler duymuştum. O sırada iyi bir fantezi okumak istiyordum ve şüpheciliğimi bir kenara bıraktığıma sevindim ve Kızıl Kraliçe'ye bir şans verdi. Ona hayran oldum ve bu dünyada daha fazlasını bekleyemem! Devrenin ellerimde olması lazım!

Mare, Silvers'in dünyasına atılan tamamen acayip bir Kırmızıdır. Kırmızı dünyasında tamamen kötü biri ve bağımsız olmasına rağmen, Silver dünyasına erişimini sağlayan yetkiler tamamen yenidir. Hepsi kendileri için işler yapabilen ve devrimleri yöneten bir badass MC içindeyim ama böyle birinin aslında güçsüzleştiğini görsem, aslında onun beni daha çok sevmesini sağladı. Mare, kale içinde ve dışında güveneceği ve güvenebileceği çok hızlı bir şekilde öğrenmek zorunda kaldı. Onu piyon haline getirmekten nefret ediyordum, ama etrafındaki herkes kendi amaçları için kullanmaya çalıştığı için onun içine girmesini izlemekten gerçekten keyif aldım.

Karakterlerin geri kalanının harika olabileceğini söylediğimde değil, sizi güvence altına alacak hiçbir fikrim yoktu. 


Beni yanlış anlama, hepsini beğendim ama iyi adamların kim olduğunu ve kötü adamların kim olduğunu anlayamadım. Herkesin eylemleri için açık sebepleri varmış gibi görünüyordu ve şimdi size söyleyeceğim, Red Queen'de bazı ciddi ihanetler oluyor. Kimseye ya da hiçbir şeye güvenmeyin. Hiçbir şey göründüğü gibi değil. Ben kitap hakkında sevdim!

Romantiklik gelince, bir aşk üçgeni mi yoksa kare mi olduğunu anlayamıyorum. Mare, görünüşe göre birçok insana çekici geliyor. Anladığım kadarıyla o harika bir kişiliğe sahip. Önce orada Cal, sonra Maven var ve belki de orada bir şey var Kilorn. Henüz emin değilim. Cal ilk başta benim en sevdiğim şeydi ama üzerinde çalışması gereken bazı şeyler var ve Mare için en uygun olmayabilir. Gerçekten Maven hayranı değilim ve kitabı okuduğunuzda neden anlayacaksınız. Dediğim gibi, Kilorn'a gelince, belki sadece dostluk ama belki de değil. Her iki durumda da, O iyi bir adam ve Mare için iyidir.

Hikaye çok ilginç. İnsanlar bana bunun ne olduğunu sorduğunda onlara Xmen'e benzeyen güçlerle fantezi olduğunu söyledim. 


Herkesin yapabileceği şeyleri tanımlamak oldukça iyi bir yoldur. İnsanın hepsinin aynı gücü yoktur, aile tarafından değişir. Bu güçleri kullanan her çeşit güç ve her insan vardır. Korkunç insanların bu güçlere sahip olduğunu ve dünyayı yönettiğini bilmek oldukça kötü, düşük katlı vatandaşları istediklerinde neredeyse hiç yankı uyarmadan yapabilecektir. Bu dünyanın neden bir devrime ihtiyaç duyabileceğini görmek kolaydır ve kesinlikle bir tane almak üzeredir.

Genel olarak, Kızıl Kraliçe bir araya geldi ve beklentilerimin üstünde. Victoria Aveyard'ın karakterleri nerede bulacağını görmek için sabırsızlanıyorum. İlginç olacak.

Başkalarının Red Queen hakkında ne söylediği:

İyi Kitaplar ve İyi Şarap'ın incelemesi: "Aveyard'ın Kızıl Kraliçe'ndeki dünyası çok geniş ve devam filmi çıktığında daha fazlasını keşfetmek için sabırsızlanıyorum."

Mugglenet'in yorumu: "Eğer X-Men, Game of Thrones ve The Selection gibi distopyacıların hayranı iseniz, bu kitabın tadını çıkaracaksınız."

Kitap Nerd'ın incelemesi: "Hoşuma gitti, ama yine de onunla ilgili sorunlar yaşadım."

Yorumlar