Yeni Vitara

Yeni Vitara

Pazartesi günü Seattle'ın güneyinde bulunan Amtrak treninin ölümcül raydan çıkması, bir dizi ölümcül olaydan sonra zaten mikroskop altında olan ulusal yolcu demiryolu şirketinin güvenlik kaydının incelenmesini yoğunlaştıracaktır.



ABD Ulusal Ulaştırma Güvenliği Kurulu (NTSB) Pazartesi günü geç saatlerde yaptığı açıklamada, arka lokomotiften alınan bir veri kaydedicisinin, trene atladığı 30 mil / saat hızla bir saatte 80 mil hızla yolculuk yaptığını gösterdiğini söyledi.


NTSB, bunun en az üç kişinin ölümüne neden olan kazada katkıda bulunup bulunmadığını söylemek için çok erken olduğunu ve kurulun araştırmacılarının bir sonuca varmasının aylar sürebileceğini söylemek için çok erken olduğunu belirtti.

Amtrak'ın eşbaşkan yardımcısı Richard Anderson Pazartesi günü erken saatlerde gazetecilere verdiği demeçte, kazanın nedenini speküle etmeyeceğini ve bu güvenliğin firmanın öncelikli hedefi olduğunu söyledi.


Ancak, trenleri çok hızlı giderse otomatik olarak yavaşlatan bir sistem olan pozitif tren kontrolünün (PTC) bu hattın üzerine kurulmadığını kabul etti.

Geçtiğimiz ay NTSB başkanı Amtrak'ın yeni vitara kültürünü eleştiren bir eleştiri yayınlayarak gelecekte bir çökmenin muhtemel olduğunu söyledi ve yönetim kurulu dokuz güvenlik önerisi sundu.

Robert Sumwalt 14 Kasım'da "Amtrak'ın emniyet kültürü başarısız oldu ve Amtrak güvenlik yönetimini uygulama şeklini değiştirene kadar başarısız olmaya hazırlanıyor" dedi.

Sumwalt'ın açıklaması, NTSB'nin Nisan 2016'da Pennsylvania'daki bir ölümcül Amtrak kazasına ilişkin bulgularıyla birlikte yapıldı; 


"Amtrak'ın pek çok seviyesinde eksik güvenlik yönetimi ve net, tutarlı ve kabul görmüş bir güvenlik vizyonu eksikliği nedeniyle" ."

Bu kazada bir Amtrak tren, Pennsylvania'daki Chester'taki demiryolu raylarında bir iş makinesi traktörüne çarptı ve iki bakım işçisi öldü ve 41 kişinin yaralandı. Mayıs 2015'teki bir patlamanın birkaç mil güneyinde, sekiz kişinin öldüğü ve 200'den fazla kişinin öldüğü tespit edildi yaralı.

Sumwalt, kurulun soruşturmasının "iki düzineden fazla güvensiz koşullar ortaya çıkardığı bir duruşmaya dayandığını ve bunların hepsinin cephe çalışanlarının hakimiyetini kırmadığını" söyledi.

Amtrak, geçen yaz ortağı Delta Air Lines CEO'su Anderson'u ortak CEO olarak seçti.


Anderson Pazartesi günü gazetecilere verdiği demeçte, Amtrak'ın NTSB'nin soruşturmalardan "çok ciddi" tavsiyeler aldığını ve kurulun önerdiği yatırımları sürdürmeye devam ettiğini söyledi.

Amtrak, Kasım ayında Reuters tarafından Pennsylvania olayından bu yana "güvenlik kültürümüzü değiştiriyor" ve iletişim, eğitim, emniyet yeni vitara çabaları ve güvenlik denetimlerini yürüten bir ekip oluşturma da dahil olmak üzere çok sayıda reform yaptıklarını çalışanlarınıza bir notta söyledi. Ayrıca ilaç ve alkol testlerini de genişletti.

PTC güvenlik sisteminin yavaş yayılması
Washington devletinden bir ABD milletvekili Pazartesi günü, PTC'nin yavaş yayılmasına dikkat çekti.

Demokrat Temsilci Denny Heck, CNTP'ye "Yaşam kurtarabileceğini bilmiyoruz ... ancak PTC'yi kurmamızın bir başka yanındayız" diyen bir hayal kırıklığı yaşandı.

Kongre, 2015 yılının sonuna kadar PTC'nin ülke çapında uygulanmasını zorunlu kıldı ve daha sonra, kurulumunun beklenenden daha karmaşık hale geldiği 2018 yılının sonuna kadar uzattı.

Üniversitede Demiryolu Mühendisliği ve Güvenliği Direktörü Allan Zarembski, "Para sorunları var; çünkü Kongre, demiryollarında PTC'nin uygulanmasını emrederken, bunun için herhangi bir para vermedi; bu yüzden kendi kendini finanse ediyor" dedi. Delaware.

Zarembski, Pazartesi günü kazanın suçunu atmaktan kaçınmak için uyarıda bulundu ve Amtrak'ın kazanın meydana geldiği pistin sahibi yeni vitara olmadığını belirtti.

Seattle bölgesi Sound Transit ajansına aittir.

"Demiryolları genellikle çok güvenlidir" dedi. "Parmağınızı göstermek ve demiryollarının burada büyük bir sorun olduğunu söylemek konusunda çok isteksizim" dedi.

Sound Transit'in sözcüsü Geoff Patrick, parkurun yakın geçmişte yolcu trenlerini yavaş hareket eden yük trenleri için kullanmasından kaldırmak için geliştirildiğini söyledi.

Sound Transit'in olay tepkisinin bir parçası olduğunu ve soruşturmada NTSB ile birlikte çalışmakta olduğunu belirtti.

Yorumlar